close

        這首歌在95年由國中同學瑞芬寄給我,它曾經陪我度過一段低潮期,在此與大家分享~


出處:http://tw.youtube.com/watch?v=Bit6UdSPeHw


        揮著翅膀的女孩 (作詞 / 作曲:陳光榮)

vocal
Finoa Fung 作者:兔子 翻譯:綠色蘑菇


Love in your eyes
 你眼中充滿愛意
Sitting silent by my side
 靜靜的坐在我身旁

Going on Holding hand
 沿途牽著你的手

Walking through the nights
 漫步整個晚上


Hold me up Hold me tight
 抱起我 抱緊我

Lift me up to touch the sky
 讓我能觸摸到天空

Teaching me to love with heart
 教導我如何用心去愛
Helping me open my mind
 也幫助我把心打開


I can fly
 我會飛了

I'm proud that I can fly
 我很驕傲 我會飛了

To give the best of mine
 給我最好的感覺
Till the end of the time
 直到時光停頓
Believe me I can fly
 相信我真的會飛了

I'm proud that I can fly
 我很驕傲 我會飛了

To give the best of mine
 給我最好的感覺
The heaven in the sky
 天堂就在天空之中



(
孤獨...

不一定是孤獨
...

就算孤獨... 


也還有自己的心陪伴著自己...

何不勇敢飛向天空呢?
)


Stars in the sky
 星星們在天空裡

Wishing once upon a time
 希望有一天

Give me love Make me smile
 會有愛給我讓我微笑

Till the end of life
 直到生命結束為止



Hold me up Hold me tight
 抱起我 抱緊我
Lift me up to touch the sky
 讓我能觸摸到天空

Teaching me to love with heart
 教導我如何用心去愛

Helping me open my mind
 也幫助我把心打開

Helping me open my mind
 也幫助我把心打開

I can fly
 我會飛了

I'm proud that I can fly
 我很驕傲 我會飛了

To give the best of mine
 給我最好的感覺
Till the end of the time
 直到時光停頓
Believe me I can fly
 相信我真的會飛了

I'm proud that I can fly
 我很驕傲 我會飛了

To give the best of mine
 給我最好的感覺
The heaven in the sky
 天堂就在天空之中



(
..

總是要學著成長
...

當你會飛的那一剎那
..

世界
..

也環繞著你
..

所以....你不孤獨
..)


Can't you believe that you light up my way
 你不會相信、你已經照亮了我的道路

No matter how that ease my path
 路途如何對我來說都已經不重要

I'll never lose my faith
 我絕對不會失去信心

See me fly
 看著我飛
I'm proud to fly up high
 我很驕傲 我會飛了

Show you the best of mine
 給你看著最棒的我

Till the end of the time
 直到時光停頓
Believe me I can fly
 相信我 真的會飛

I'm singing in the sky
 我在天空之中唱歌曲

Show you the best of mine
 給你看著最棒的我
The heaven in the sky
 天堂就在天空之中

Nothing can stop me
 沒有事情能阻止我
Spread my wings
 打開翅膀


so wide
 展翅高飛


(
當你

渴望藍天的自由時...

展開你的雙翼
...

你便能展開翅膀高飛
..

拋下憂愁‧飛向天際
)


影片其他網址:http://tod2501.myweb.hinet.net/FLASH/sky.swf

arrow
arrow
    全站熱搜

    Aling 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()